Atenció, universitaris!🙋♀️
S’ha obert la convocatòria per a demanar la beca APA per a aquells estudiants universitaris que resideixin fora del domicili, estant empadronats al Solsonès, aquest curs 2024-2025.
Trobaràs tota la informació sobre la convocatòria aquí: https://agaur.gencat.cat/ca/beques-i-ajuts/convocatories-per-temes/Ajuts-per-a-lestudiantat-universitari-de-les-comarques-de-lAlt-Pirineu-el-Bergueda-la-Garrotxa-la-Vall-dAran-el-Ripolles-i-el-Solsones-APA
Si no et vols perdre res, uneix-te al nostre canal de difusió de WhatsApp exclusiu per a beques.
A continuació et deixem algunes idees clau:
QUEDEN EXCLOSOS DE LA CONVOCATÒRIA:
- Les persones que tinguin una titulació universitària superior (o altres equivalents) o que compleixin els requisits legals per l’expedició d’un títol de grau, llicenciatura, enginyeria o arquitectura o altres títols.
- Les persones que cursin estudis de màsters universitaris, de tercer cicle, cursos d’especialització, títols propis reconeguts per les entitats universitàries o en altres estudis de postgrau.
- Les persones que al·leguin la independència familiar i econòmica de la seva unitat familiar.
DOCUMENTACIÓ PELS ESTUDIANTS UNIVERSITÀRIS QUE HAN INICIAT ELS ESTUDIS EN EL CURS 2024-2025:
- Certificat municipal de convivència on consti la data d’alta en el padró de la persona sol·licitant en un municipi de les comarques esmentades a la base 1, com a mínim des de l’1 de gener de 2022. En cas que les persones s’hagin empadronat posteriorment a l’1 de gener de 2022, a més del certificat de convivència on consti la data d’alta al padró municipal de
tota la unitat familiar, cal presentar la documentació acreditativa del centre docent on la persona sol·licitant ha estudiat el curs 2021-2022 i 2022-2023 o qualsevol altra documentació acreditativa d’aquesta circumstància. - Documentació que justifiqui la residència fora del domicili familiar durant el curs acadèmic, 2024-2025, mitjançant fotocòpia del contracte de lloguer o titularitat de l’habitatge.
L’alumne cal que disposi d’un contracte de lloguer o bé el contracte de la residència d’estudiants. En el supòsit de no disposar de contracte de lloguer o que la persona sol·licitant no aparegui com arrendatària, haurà d’acreditar les despeses per raó de lloguer, pensió o residència d’estudiants mitjançant transferències efectuades de com a mínim, tres mesos del curs acadèmic per al qual se sol·licita l’ajut.
Si l’estudiant resideix en un habitatge propietat d’algun membre computable de la seva unitat familiar, inclòs en la sol·licitud, o d’uns dels pares o tutors legals, no podrà optar a l’ajut malgrat que acrediti despeses per raó de lloguer. - Fotocòpia de l’imprès de la matrícula universitària corresponent al curs 2024-2025 amb l’acreditació que se n’ha fet efectiu el pagament. Si s’ha optat per matrícula semestral, cal presentar la dels dos semestres i acreditar el pagament.
- Per els estudiants estrangers, fotocòpia del NIE per acreditar la condició de resident de qualsevol estat membre de la Unió Europea.
- Per als membres de la unitats familiar que estiguin acollits al règim d’autònoms o tinguin participació en alguna empresa, hauran de presentar les declaracions trimestrals de l’IVA o bé de l’Impost de Societats (model 200 de l’any indicat a la convocatòria).
- En el cas que en la sol·licitud només aparegui un sustentador/a principal, es requerirà a la persona sol·licitant que acrediti i especifiqui per escrit aquesta circumstància. En els casos
que en què legalment no es pugui justificat que la unitat familiar només està formada per un dels progenitors, s’haurà d’afegir l’altre progenitor a la sol·licitud, encara que no resideixi al domicili familiar.
DOCUMENTACIÓ PELS ESTUDIANTS UNIVERSITÀRIS A PARTIR DEL SEGON CURS:
- Certificat municipal de convivència on consti la data d’alta en el padró de la persona sol·licitant en un municipi de les comarques esmentades a la base 1, com a mínim des de l’1 de gener de 2022. En cas que les persones s’hagin empadronat posteriorment a l’1 de gener de 2022, a més del certificat de convivència on consti la data d’alta al padró municipal de tota la unitat familiar, cal presentar la documentació acreditativa del centre docent on la persona sol·licitant ha estudiat el curs 2021-2022 i 2022-2023 o qualsevol altra documentació acreditativa d’aquesta circumstància.
- Documentació que justifiqui la residència fora del domicili familiar durant el curs acadèmic, 2024-2025, mitjançant fotocòpia del contracte de lloguer o titularitat de l’habitatge. . En el supòsit de no disposar de contracte de lloguer o que la persona sol·licitant no aparegui com arrendatària, haurà d’acreditar les despeses per raó de lloguer, pensió o residència d’estudiants mitjançant transferències efectuades de com a mínim, tres mesos del curs acadèmic per al qual se sol·licita l’ajut.
- Si l’estudiant resideix en un habitatge propietat d’algun membre computable de la seva unitat familiar, inclòs en la sol·licitud, o d’uns dels pares o tutors legals, no podrà optar a l’ajut malgrat que acrediti despeses per raó de lloguer.
- Certificació acadèmica completa, on constin les assignatures matriculades, les qualificacions i els crèdits acadèmics obtinguts en cada una d’aquestes assignatures i la convocatòria en què s’han obtingut, en el cas de les persones sol·licitants que no cursin per primera vegada estudis universitaris. En aquesta certificació també ha de constar, de manera clara, el total de crèdits matriculats i el total de crèdits aprovats en el curs acadèmic 2023-2024.
- En els casos que l’estudiant no s’hagi matriculat de la quantitat de crèdits exigits per la convocatòria, ha de justificar que s’ha matriculat del nombre màxim de crèdits d’acord amb l’organització administrativa del centre o pel motiu de finalitzar els estudis.
- Fotocòpia de l’imprès de la matrícula universitària corresponent al curs 2024-2025 amb l’acreditació que se n’ha fet efectiu el pagament. Si s’ha optat per matrícula semestral, cal presentar la dels dos semestres i acreditar el pagament.
- Per alumnes a partir de segon curs, fotocòpia de l’imprès de la matrícula universitària corresponent al curs 2023-2024. Si s’ha optat per matrícula semestral, cal presentar la dels dos semestres.
- Per els estudiants estrangers, fotocòpia del NIE per acreditar la condició de resident de qualsevol estat membre de la Unió Europea.
- Per als membres de la unitats familiar que estiguin acollits al règim d’autònoms o tinguin participació en alguna empresa, hauran de presentar les declaracions trimestrals de l’IVA o bé de l’Impost de Societats (model 200 de l’any indicat a la convocatòria)
- En el cas que en la sol·licitud només aparegui un sustentador/a principal, es requerirà a la persona sol·licitant que acrediti i especifiqui per escrit aquesta circumstància. En els casos que en què legalment no es pugui justificat que la unitat familiar només està formada per un dels progenitors, s’haurà d’afegir l’altre progenitor a la sol·licitud, encara que no resideixi al domicili familiar.
ALTRES INFORMACIONS A TENIR EN COMPTE:
- Cal complir amb els requisits econòmics i acadèmics establerts en la convocatòria
- En cas que la persona interessada hagi presentat a l’AGAUR, per al mateix curs acadèmic, més d’una sol·licitud d’ajut o beca en el marc de les diferents convocatòries que gestiona, la relació de membres computables informada en totes les sol·licituds ha de ser la mateix. En el cas que hi hagi discrepàncies l’AGAUR requerirà a la persona interessada, mitjançant una diligència d’esmenes, que aclareixi aquest fet. En cas de no efectuar l’esmena corresponent, s’entendrà que desisteix de l’ajut sol·licitat.
- Cal disposar d’identificació digital per tramitar la sol·licitud (idcat mòbil o certificat digital)
- En alguns casos, podeu fer la sol·licitud del certificat municipal de convivència via seu electrònica:
- Ajuntament d’Olius
- Ajuntament de Sant Llorenç de Morunys (sol·licitud del tràmit via instància genèrica)
- Ajuntament de Solsona,
- Ajuntament de Torà
Afegir comentari